Harmonogram prac wdrożenia

Podziel się informacją

Harmonogram pozwalający na skuteczne uruchomienie rekomendowanego zakresu funkcjonalnego wdrożenia z uwzględnieniem rzeczywistej dostępności zasobów Zleceniodawcy (organizacyjnych, kadrowych, pieniężnych).

Określenie kosztu wdrożenia programu magazynowego

Koszty wdrożenia (na podstawie szacowanego budżetu dni pracy konsultantów firmy wdrożeniowej), koszty licencji na system (z uwzględnieniem prognozowanej liczby użytkowników) oraz sprzętu IT i infrastruktury technicznej .

Identyfikacja i opis procesów biznesowych

Szczegółowość oraz sposób opisu (tekstowy lub graficzny) ustalany jest indywidualnie dla każdego Klienta przy określaniu szczegółów zakresu analizy przedwdrożeniowej.

Zakres wdrożenia programu magazynowego

Wypracowane wspólnie ze Zleceniodawcą wymierne cele biznesowe do osiągnięcia przez firmę dzięki wdrożeniu systemu WMS.


  • System magazynowy. System magazynowy WMS zapewnia obsługę wszystkich kluczowych czynności związanych z logistyką magazynową. Począwszy od przyjęcia towaru, jego składowania, a skończywszy na wydaniu przesyłki i inwentaryzacji. Ponadto pozwala rozliczać koszty usług logistycznych. System magazynowy WMS zwiększa wydajność pracy magazynu oraz skraca czas realizacji wydawania zamówionego towaru. System magazynowy WMS pozwala na przyporządkowanie przestrzeni magazynowej pod konkretnego Klienta. Zarządzanie magazynem i towarem pozwala na optymalizację procesu rozłożenia towaru w efekcie uzyskujemy sprawniejszą kompletację.
  • Program WMS. System WMS jest to program klasy WMS (Warehouse Management System), stanowi kompleksowe rozwiązanie informatyczne (oprogramowanie, urządzenia, usługi i serwis) pozwalające na zarządzanie ruchem produktów na magazynie oraz optymalizujące wykorzystanie przestrzeni magazynowej.
  • Magazynowy system informatyczny. System WMS służy koordynowaniu prac magazynowych. Magazynowy system informatyczny jest to wysoce wyspecjalizowany system usprawniający kluczowe procesy zachodzące w magazynach. System magazynowy ma duże znaczenie dla operatorów (usługodawców) logistycznych, obsługujących w swoich magazynach i terminalach codziennie dużą liczbę zróżnicowanych przesyłek, pochodzących od wielu nadawców i kierowanych do wielu odbiorców.

  • Partie produkcyjne i daty ważności Wprowadzając szczegółową ewidencję z informacją o numerze seryjnym produktu lub numerze partii produkcyjnej i terminie przydatności do spożycia pozwala określać ile mamy danego towaru o określonych numerach seryjnych lub z określonym terminem ważności. Informacja taka jest szczególnie pomocna przy wydawaniu z magazynu wg zasady FeFo, czyli wg najkrótszego terminu przydatności do spożycia. Bez sprawnego systemu informatycznego zdarza się, że wydawany jest towar wg zasady AdHoc, czyli magazynierzy wydają towar który mają najbliżej (prawdopodobnie będzie wówczas LiFo – czyli ostatnie przyszło pierwsze wyszło). Partie produkcyjne i daty ważności w systemie WMS pomagają w prowadzeniu szczegółowej ewidencji, co szczególnie wymagane jest w systemach śledzenia dostaw (tracebility).

aplikacje wms

Aplikacje WMS dostępne są zróżnicowane cenowo. Prosty programu WMS wybierasz, gdy masz mały budżet i musisz iść na kompromis co do funkcjonalności.

Analiza przedwdrożeniowa programu WMS

Analiza przedwdrożeniowa systemu magazynowego WMS..

Analiza przedwdrożeniowa – Każde poważne przedsięwzięcie wymaga dobrego przygotowania, zaplanowania działań, dlatego przed wybraniem i wdrożeniem systemu informatycznego proponujemy wykonanie usługi analizy przedwdrożeniowej. Usługa ta polega na udokumentowaniu potrzeb użytkowników i wymagań od systemu który ma zostać wdrożony.

W celu przygotowania przedsiębiorstwa do wdrożenia systemów klasy WMS (magazyn wysokiego składowania) ;najdogodniejszym sposobem jest zrealizowanie analizy przedwdrożeniowej.

Efektem realizacji usługi jest raport analizy przedwdrożeniowej, który zawiera kilka podstawowych elementów:

  • Identyfikację procesów biznesowych
  • zakres funkcjonalny wdrożenia
  • zakres organizacyjny wdrożenia
  • proponowane cele wdrożenia
  • określenie korzyści biznesowych
  • harmonogram realizacji prac wdrożeniowych
  • Szacunkowe koszty przedsięwzięcia
  • Ocenę infrastruktury technicznej i technologicznej

Podczas analizy konsultanci odbywają spotkania z kluczowymi użytkownikami po stronie docelowego użytkownika systemu ERP. W trakcie spotkań realizowanych na różnych szczeblach zarządzania, konsultanci poznają bieżącą strategię firmy, strukturę organizacyjną, obieg informacji i wszelkiej dokumentacji, główne i pośrednie potrzeby biznesowe oraz funkcjonalne i informacyjne uwarunkowania realizacji procesów biznesowych.

Więcej do odkrycia

Instrukcja oprogramowania SoftwareStudio

Instrukcja oprogramowania Poznanie strony „Instrukcja oprogramowania” firmy SoftwareStudio jest istotne z kilku powodów, które przyczyniają się do efektywnego wykorzystania naszych rozwiązań oraz wsparcia dla użytkowników. Oto kluczowe powody, dla których

Spis CMMS

Zoptymalizuj Zarządzanie Utrzymaniem Ruchu z Naszym Przewodnikiem CMMS! Zarządzanie utrzymaniem ruchu to kluczowy element w każdej firmie produkcyjnej, który wpływa na efektywność operacyjną i minimalizację przestojów.

SoftwareStudio

SoftwareStudio

SoftwareStudio to wiodąca firma specjalizująca się w dostarczaniu zaawansowanych rozwiązań informatycznych, które odpowiadają na potrzeby nowoczesnych przedsiębiorstw. Firma oferuje szeroki wachlarz oprogramowania, w tym systemy do zarządzania magazynem, gospodarki paletowej,

Paleta EPAL

Paleta EPAL

Palety EPAL to standard w europejskiej logistyce, który zapewnia wysoką jakość, trwałość i uniwersalność. Oferują one wymaganą wytrzymałość i standaryzację, co ułatwia ich wymianę między firmami i usprawnia zarządzanie logistyką.

Zarządzanie awizacjami oprogramowanie

Zarządzanie awizacjami oprogramowanie

Jak zarządzanie awizacjami za pomocą oprogramowania StudioSystem usprawnia operacje w zakładzie przemysłowym? Zarządzanie awizacjami przy użyciu platformy StudioSystem znacząco poprawia organizację pracy w zakładzie przemysłowym, oferując szereg funkcjonalności, które ułatwiają

Kiedy wdrożyć system do prowadzenia RMA?

Kiedy wdrożyć system do prowadzenia RMA?

Kiedy wdrożyć system do prowadzenia RMA? Wdrożenie systemu do prowadzenia reklamacji (RMA) jest kluczowym krokiem w zarządzaniu obsługą posprzedażową i może przynieść wiele korzyści.

Czy chcesz zwiększyć swój biznes?

napisz do nas i pozostań w kontakcie