Szef sprzedaży

Szef sprzedaży

Osiągnięcia przedsiębiorstwa w najważniejszym obszarze sprzedaży własnych produktów i usług zależą od bardzo wielu czynników i wszystkie one powinny być pod szczególnym nadzorem szefa sprzedaży. System organizacji pracy działu sprzedaży, jest skupiony na tym aby przedstawiciele sprzedaży (HANDLOWCY) zajmowali się sprzedażą. Za jego organizację i kontrolę odpowiedzialność ponosi SZEF SPRZEDAŻY.


Uwaga typowego handlowca skupiona jest na poszukiwaniu potencjalnych klientów; obserwacje własne, Internet, polecenia, analizy rynkowe.
Szef sprzedaży szkoli własnych handlowców w zakresie umiejętności oceny i kwalifikacji potencjalnych klientów - czy i jakie klient ma potrzeby, czy i ma możliwości finansowe, czy jest decyzyjny. 
Handlowiec bezpośrednio odpowiedzialny jest za bieżącą obsługę przypisanych do rejonu klientów.
W zależności od firmy samodzielnie lub poprzez szefa sprzedaży ustalona działania serwisowe, kontakty z innymi działami aby utrzymać i przypilnować właściwego poziomu serwisu. 
Dobry pracownik działu handlowego ponadto potrafi bacznie obserwować działania konkurencji i zgłaszać przełożonemu swoje spostrzeżenia. Jeżeli handlowiec jest typowym przedstawicielem i pracuje w terenie, jego kontakty bezpośrednie z szefem sprzedaży (szefem regionu) bywają ograniczone. Komunikacja wówczas odbywa się zwykle z wykorzystaniem telefonów komórkowych i poczty elektronicznej. Komunikacja ta choć bardzo szybka ma zasadniczą wadę, nie porządkuje i nie archiwizuje zdobytej wiedzy, dlatego szef sprzedaży potrzebuje narzędzia do pracy z handlowcami. Narzędziem takim są systemy CRM. Program Studio CRM.net to aplikacja przeglądarkowa (webowa, dostęp przez Internet) za pomocą której można prowadzić komunikację pomiędzy pracownikami działu handlowego.
Program pozwala koordynować umawianie spotkań z właściwymi ludźmi, a więc wysyłanie zapytań, dotarcie do osób decyzyjnych, pokonywanie barier wejścia. Każda wizyta, spotkanie zakończone notatką tworzą rejestry raportów, budują wiedzę co robimy i nad czym pracujemy. Zbierane informacje możemy analizować i przekazywąć innym współpracownikom. 
Handlowiec otrzymuje narzędzie za pomocą którego przygotowuje oferty handlowe. 
Odbywanie spotkań handlowych rejestrowane są w kalendarzu handlowca do którego dostęp ma szef sprzedaży. Za pomocą moduły zadań załatwiać można sprawy administracyjne, rozliczenia delegacji, spotkania z przełożonym, spotkania firmowe, wyjazdy i obowiązkowe spotkania.


PLANOWANIE SPOTKAŃ HANDLOWCA

Zatwierdzone do realizacji spotkania zapisywane są w rejestrze wizyt w trakcie realizacji. Zwyczajowo planowanie spotkań handlowca jest to lista spotkań na bieżący okres np. dzień, tydzień w zależności od przyjętej w danym zakładzie pracy okresów rozliczania handlowców.

PROGRAM CRM

Oferowany przez SoftwareStudio program CRM pozwala handlowcom rejestrować swoje wizyty u klientów. Do tego celu przygotowany został specjalny formularz - aplikacja dla handlowców, za pomocą którego handlowiec wprowadza informacje gdzie, kiedy i u kogo przebywał.

DADANIE NARZĘDZI 2

Określany jest termin zwrotu narzędzia do narzędziowni. Przy przyjęciu narzędzia z badań zapisywana jest informacja o legalizacji, istnieje możliwość załącznika (skanu oryginalnego dokumentu legalizacji) Rejestrują dokumenty obrotu narzędziami dotyczących wydań narzędzi do badań i legalizacji oraz przyjęć wraz możliwością adnotacji o wynikach badań. Jako załącznik można zapisać zeskanowany dokument oryginalny. Informacje o ilościach zamówionych pozycji oraz o planowanych terminach dostaw są dostępne z poziomu kartotek magazynowych. Rejestracja wykonanych pomiarów, które są ewidencjonowane i przechowywanew specjalnych rejestarch, po wykonaniu badania analizowane są wyniki i porównywane przez system ze wzorcem, wynik jest wyświetlany na ekranie i zapisywany w bazie danych, Operator określa zalecenia związane z przeznaczeniem przyrządu w przypadku niespełnienia norm wzorca. Każdy pomiar posiada informację kiedy i przez kogo został dokonany jakie są zalecenia i wyniki poszczególnych badań, czy urządzenie zostało zalegalizowane i jaki jest termin następnego badania, informacje te są dostępne dla pracowników wypożyczalni, rejestracja wykonanych pomiarów – wszystkie pomiary są ewidencjonowane i przechowywane, po wykonaniu badania analizowane są wyniki i porównywane przez system ze wzorcem, wynik jest wyświetlany na ekranie i zapisywany w bazie danych, Operator określa zalecenia związane z przeznaczeniem przyrządu w przypadku niespełnienia norm wzorca, każdy pomiar posiada informację kiedy i przez kogo został dokonany jakie są zalecenia i wyniki poszczególnych badań, czy urządzenie zostało zalegalizowane i jaki jest termin następnego badania, informacje te są dostępne dla pracowników wypożyczalni.

SYSTEM MAGAZYNOWY ONLINE

Sieci handlowe potrzebują mieć szybki i pewny dostęp do informacji o dostępnych stanach magazynowych, a to zapewnić może zintegrowany system magazynowy online.Osiągnięcia przedsiębiorstwa w najważniejszym obszarze sprzedaży własnych produktów i usług zależą od bardzo wielu czynników i wszystkie one powinny być pod szczególnym nadzorem szefa sprzedaży. System organizacji pracy działu sprzedaży, jest skupiony na tym aby przedstawiciele sprzedaży (HANDLOWCY) zajmowali się sprzedażą. Za jego organizację i kontrolę odpowiedzialność ponosi SZEF SPRZEDAŻY.

Szef sprzedaży

Osiągnięcia przedsiębiorstwa w najważniejszym obszarze sprzedaży własnych produktów i usług zależą od bardzo wielu czynników i wszystkie one powinny być pod szczególnym nadzorem szefa sprzedaży. System organizacji pracy działu sprzedaży, jest skupiony na tym aby przedstawiciele sprzedaży (HANDLOWCY) zajmowali się sprzedażą. Za jego organizację i kontrolę odpowiedzialność ponosi SZEF SPRZEDAŻY.

Dział sprzedaży wewnętrznej

Szef sprzedaży Dział, który zajmuje się klientami pozyskanymi z innych źródeł takich jak reklama, książki telefoniczne etc. Klient nie został, więc pozyskany przez sprzedawcę. Jest to, więc bardziej dział obsługi klienta, a jego pracownicy powinni być ekspertami w obsłudze klienta.

Dział sprzedaży zewnętrznej

Szef sprzedaży Najczęściej dział sprzedaży zewnętrznej jest to najważniejsza komórka działu handlowego. Praca w dziale sprzedaży zewnętrznej należy do najtrudniejszych w całym dziale handlowym. Zadaniem pracowników działu sprzedaży zewnętrznej jest pozyskiwanie nowych klientów. Handlowiec tu pracujący z klientem musi charakteryzować się wysoką odpornością na stres, musi być wysoko zmotywowany itd. Skutecznie działający dział sprzedaży zewnętrznej może być odseparowany od innych działów przedsiębiorstwa. Osobne biuro, narzędzia biurowe itp. i jedynym wsparciem powinna być pomoc w postaci reklamy, materiałów handlowych, listy klientów. Itp. Dział sprzedaży zewnętrznej powinien otrzymywać wsparcie wszystkich innych działów w celu realizacji zakładanych celów.

Organizacja działu sprzedaży

Organizacja działu sprzedaży
Szef sprzedaży Definiując pojęcie działu sprzedaży możemy myśleć o grupie ludzi, najczęściej handlowców, którzy działają na jakimś określonym terenie, na których czele stoi jednostka zwana szefem sprzedaży lub menedżerem sprzedaży. Dział sprzedaży, to zwykle o wiele bardziej skomplikowany zespół w skład którego mogą wchodzić: dział sprzedaży wewnętrznej, dział sprzedaży zewnętrznej, dział klientów strategicznych, komórka wspomagania sprzedaży, komórka administracji sprzedaży.

Zawód handlowiec

Szef sprzedaży Sprzedaż, a w szczególności zarządzanie sprzedażą, z pewnością nie należy do zawodów nudnych i rutynowych. W praktyce sprzedaż to wysoce stresujące zajęcie, ale może być również wysoce satysfakcjonująca finansowo. Chociaż, paradoksalnie, sprzedaż przez wielu ludzi nie jest postrzegana jako ciężki zawód to ciągłe dążenie do realizacji zakładanych celów to frustrujące zajęcie. Od pracownika działu handlowego oczekuje się, by cały czas był wysoko zmotywowanym pracownikiem, a to oznacza że trzeba być ukierunkowanym na osiągnięcie celu. Szef sprzedaży musi ciągle koncentrować swoich pracowników na wyznaczonym celu, niezależnie od okoliczności. Za wykonywanie powtarzalnych, rutynowych czynności, wynagrodzenie jest adekwatne do poziomu stresu. I odwrotnie, za pracę, która niesie ze sobą dużą dozę niepewności, stresu i odpowiedzialności firmy są skłonne płacić więcej.

szef sprzedazy

instrukcja szef sprzedaży